[[SIGCOMM2004 から:関連研究の報告]] Overlay関係だけ。(youki) - Vivaldi: A Decentralized Network Coordinate System 分散型の coordinate system dampening parameter (delta) を導入し、早期に収束する分散アルゴリズムを提案している GNP並みの精度を実現 2-d, 3-d 等でモデル化するより 2-d + height でモデル化したほうが精度が良い まだソース無し chord-dev ではずいぶん前に話題になっていた模様 - Locating Internet Bottlenecks: Algorithms, Measurements and Implications ボトルネックを正確に判別する手法として pathneck を提案 probing 手法として Recursive Packet Train を提案 これまでの定説では inter-AS がボトルネックだと考えられていたが、 これに反してボトルネックの 40% が intra-ASであることを示した ソース有り http://gs274.sp.cs.cmu.edu/www/pathneck/ - An Algebraic Approach to Practical and Scalable Overlay Network Monitoring 略 - CapProbe: A Simple and Accurate Capacity Estimation Technique dispersion と delay の両方に注目して capacity estimation する方式 (available bandwidth ではなく bottleneck link speed を計算する) pathchar, pathrate よりはるかに高速で、数秒で結果が出る 100Mbps くらいまでは問題なく結果が得られる (URL:ソースの公開とかって将来的にあるのかな。。) http://www.research.ucla.edu/tech/ucla04-157.htm - A Comparison of Overlay Routing and Multihoming Route Control BGPマルチホーミングと、Overlay を使った場合の性能を比較 k ISPとのマルチホーミング (k-multihoming) と、1 ISPとの Overlay を比較 k > 3 で k-multihoming のほうが有利に k-multihoming と k-overlay (k ISPを入り口・出口とするOverlay) を比較 k = 3 で overlay は 5% - 15% 程度、有利 BGPマルチホーミングも捨てたものではないという結論 - The Feasibility of Supporting Large-Scale Live Streaming Applications with Dynam ic Application End-Points ESM (Carnegie Mellon University) の評価 ESM は end-system multicast で、application-layer multicast の一種 Akamai の Live streaming 負荷に基づいてシミュレーションをおこない ESM の適用可能性を検証 エンドユーザの session lifetime をログを元に解析 -> CDF 20% のセッションは 30分以上つながっている 55% のセッションは 5分以下しかつながっていない 30% のセッションは 1分以下しかつながっていない 上のCDFをもとに、ESM tree に join する strategy を変えて評価 Oracle (一番最初に抜けるノードを知っている) Minimum Depth (tree の一番浅いところに join) Random Longest First (もっとも uptime の長いノードに join) http://esm.cs.cmu.edu/ 結構がんばって作っている。ソースなし、バイナリのみ。 - The Design and Implementation of a Next Generation Name Service for the Internet DNS problems: failure resilience, peformance, consistency 75% of names at large have a delegation botleneck of only two name servers similar results on top 500 sites majority of names bottlenecked on a single network link CoDoNS DHT to serve DNS self-organizing, failure resilient, scalable, worst-case performance bounds naive application of DHTs fail to achive performance comparable to legacy DNS self-organizing, failure resilient, scalable, worst-case performance bounds naive application of DHTs fail to achive performance comparable to legacy DNS O(1) lookup performance evaluation CoDoNS performs better than DNS with >6hr cache warming. http://www.cs.cornell.edu/people/egs/beehive/ - A Layered Naming Architecture for the Internet position paper authors believe in "Flat naming"; attracted lots of disputes - Mercury: supporting scalable multi-attribute range queries existing DHT: exact match queries only more expressive queries? in a scalable manner? key idea: sampling and histogram maintenance useful for efficient routing load balancing selectivity estimation - Modeling and Performance analysis of BitTorrent-like Peer-to-Peer Networks build a simple fluid model P2P: service rate increases when the number of peers increases peers arrive according to Poisson process download times are exponentially distributed in steady state, the number of seeds and downloaders are Gaussian - A Scalable Distributed Information Management System goal a distributed oparting system backbone core functionality of large distributed systems: monitor, query and react to changes in the system for more info http://www.cs.utexas.edu/users/ypraveen/sdims